STUDIO FINNAN ALKU

Pian Hanna- Kaarina Heikkilän ja Anni Pitkäjärven yrityksen aloittamisen jälkeen, suunnittelu- studion nimeä, Studio Finna Creative Oy, tai lyhennettynä Studio Finna alkoi kuulua ja näkyä.

STUDIO FINNAN MAINE

Lyhyen elämänsä aikana Studio Finnan työt ovat saavuttaneet mainion maineen, ei vain luomusten yksinkertaisuuden ja käytönnöllisyyden takia tai asiakkaiden kiinnostuksen ja tyytyväisyyden takia, vaan myös sen vuoksi kuka yhtiötä johtaa ja kuka ideoita keksii. Asiakkaat odottavat innolla seuraavaa tuotetta, samalla tavalla kuin television katsojat odottavat viikottain seuraavaa lempi- sarjansa jaksoa. Se on jännittävää ja uutta yleisölle, mutta epäilemättä myös myyjille.

TUNNETUIMMAT TYÖT

Studio Finnan muotoilijoiden suosio alkoi vuonna 2014, jolloin heidän töiden huomatuksi tuleminen vahvistettiin palkintojen alkaen sataa sisään. Huomioon ottaen, että tämä yritys oli vuonna 2016 vasta peiustettu ja oletettuna hitaasti kasvava yritys, palkinnon ja pienenkin huomion saanti on suuri asia. Tämän yrityksen kasvu kuitenkin on ollut lyhyesti sanottuna enemmän kuin hidasta mitä yleisesti on odotettava uudelta yritykseltä. Muotoilijoiden kuuden palkinnon saaminen 2014- 2017- välisenä aikana on ollut suunnittelu- studiolle suuri saavutus. Heidän saamat palkinnot ovat seuraavat:

1. KAIKISTA HALUTUIN UUSI BRÄNDI

– vastaanotettu vuonna 2017

– palkitsejana Isaloni, Coveted Magazine UK

2. TULEVAISUUDEN LUPAAVA

– vastaanotettu vuonna 2016

– palkitsejana Muotogaala, Luomo kollektiivi, Helsinki

3. TOIMITTAJIEN TUSINA + 12 PARASTA SUOMALAISTA SISUSTUS TUOTETTA

– vastaanotettu vuonna 2016

– Pinna- telineen puolesta

4. TALENTSHOP- PALKKIO

– vastaanotettu vuonna 2016

– Imu designin puolesta

5. PROTOSHOP- PALKKIO

– vastaanotettu vuonna 2015

– Pinna- telineen puolesta

6. PROTOSHOP- PALKKIO

– vastaanotettu vuonna 2014

– Imu designin ja Lempi- hyllyn puolesta

HUOMIO ON KAAPATTU

Heikkilän ja Pitkäjärven luodut teokset yhteensä eivät ole vain puhutelleet Pohjoismaiden kansaa, vaan myös ulkomaita. Erityisesti Meksikoa, Italiaa ja Iso-Britanniaa. Heidän yksilölliset työt ovat kaapanneet myös monien pienien, kuin myös suurien aikakausilehtien huomion, jotka ovat mainostaneet tuotteita ja muotoilijoiden taitoja. Näitä lehtiä on yhteensä 61 ja niihin kuuluu mm. ELLE Intia, Vogue Living, Wallpaper (HDW UK), Avotakka, Glorian koti ja Koti ja keittiö. Näistä saavutuksista huolimatta, Heikkilä suunnittelee sinnikkäästi uutta. Nämä saavutukset ja suunnittelijoiden tuotteiden tekeminen käytännöllisemmäksi ja muodikkaammaksi asiakkaiden vuoksi hyvällä hinnalla on luonut heidän tuotteilleen positiivisen maineen.

SANAN LEVITTÄMINEN

Tuotteiden luomisen ja myymisen lisäksi Studio Finnalla on onnistunut näyttämään ja myymään luomuksiaan erilaisilla näytöksillä ja messuilla, tekemään yhteistyötä lukuisten toisten yhtiöiden ja jopa koulujen kanssa ja saamaan monia vakioasiakkaita, mukaanlukien Ikea. Osallistuminen projekteihin erilaisten ihmisryhmien kanssa on ollut yritykselle tuottavaa ja positiivista, tuottaen mm. lisää asiakkaita, tukea ja julkisuutta.

YHTEYDENPITO ASIAKKAISIIN

Studio Finnalla on tapana olla yhteydessä asiakkaisiin messuilla, näytöksillä, museoissa ja tuotteen myytyä asiakkaiden palautteiden kautta, mutta näiden tapojen lisäksi, studion perustajat ja työntekijät ovat yhteydessä asiakkaisiin tai pelkästään kiinnostuneisiin ihmisiin sosiaalisen median läpi. Instagram- tileillä on Studio Finnalla melkein tuhat seuraajaa, Heikkilällä kolmesataa ja Pitkäjärvellä n. viisisataa seuraajaa. Firmalla on myös pinterest ja twitter tili. Instagram tilillä ovat monet muut käyttäjät ilmaisseet mielipiteitä tilin jakaneista kuvista, joissa näkyy heidän uusia tuotteita ja muuta. Muutama fania ovat mm. kommentoineet seuraavasti.

“Yksi lemppareistani!”

“Olen rakastunut.”

“Nämä on ihan super-suloisia!

“Rakastan tätä!”

KANSAN LEMPITEOKSET

Nämä edelliset kommentit koskevat Sopu-vaaseja ja Keshiki-pöytäkoristeita. Ihmiset usein ilmaisevat vapaammin mielipiteitään sosiaalisten media- sivustojen kautta, mikä on hyödyllistä firman ymmärtämiselle siitä, mikä myy hyvin, mistä ihmiset pitävät ja mitkä ovat suosituimmat teokset. Tällä hetkellä, arvioiden ja arvioivien artikkelien perusteella suosituimpia ja parhaimpia Heikkilän ja Pitkäjärven tuotoksia ovat seuraavat.

1. SOPU

– japani- tyylinen pinkki lasivaasi

2. KESHIKI

– lasinen monivärinen pöytäkoriste

3. KORKKIPINTAINEN KAAPPI

– Ikeassa myytävä vaaleanruskea vaatekaappi

4. PINNA

– valkoinen tai musta, seinälle ripustettava 180- asteinen, kaareva hattuteline

5. VUONO PENDANT

– mustavalkoinen kaareva lamppu

6. HALO

– pöytä

7. BLUE MOMENT

-peili

8. HENKI

– pöytälamppu

Kaikki parhaimmista töistä ovat yksinkertaisia ja värin puolesta neutraalisia, mikä luo ilmeen, mikä sopii enemmistön makuun. Suunnittelijat haluavat jokaisen työn silti olevan erityinen ja erilainen siitä, mitä yleensä sisustuskaupoista löydetään.